בית המשפט המחוזי – קבלת ערעור על החלטת בית הדין לביקורת משמורת

עמ"נ (מרכז) 10068-09-24 טאפה נ' משרד הפנים (9.9.2024)
בית המשפט המחוזי קיבל ערעור שהגיש אזרח נפאל על החלטת בית הדין לביקורת משמורת שוהים שלא כדין, והורה על שחרורו בתנאים.
המערער נכנס לישראל שלא כדין בשנת 2008, ושהה בישראל עד 2014 ברישיון ישיבה מסוג ב/1 שניתן לו לאחר ששימש כעד בתיק חקירה. מאז 2014 הוא שהה בישראל ללא רישיון ישיבה, ובקשות שהגיש לקבלת מקלט ולמעמד מטעמים הומניטריים נדחו. עם מעצרו בשנת 2024, המערער טען כי יש לו בת זוג בישראל, שהגישה בקשה למקלט שטרם ניתנה בה החלטה, וכי יש לו ילדה בת שלוש בעלת צרכים מיוחדים.
המערער הגיש ערר לבית הדין לעררים בעניין הרחקתו, ובמסגרתו ניתן צו ביניים האוסר על גירושו עד להכרעה בהליך אחר המתנהל בבית המשפט העליון, שבו נדונה שאלת הרחקתו של שוהה שלא כדין אשר יש לו ילד בישראל. לאחר שניתן צו הביניים המערער ביקש מבית הדין לביקורת משמורת לשחררו ובקשתו נדחתה. על החלטת בית הדין לביקורת משמורת הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי.
בית המשפט המחוזי קבע כי להחזקתו של המערער במשמורת תהיה השפעה משמעותית על ביתו. בנוסף, בית המשפט עמד על כך שבשלב זה הרחקתו של המערער מעוכבת לפי החלטת בית הדין לעררים, ואין לדעת מתי שאלת הרחקתו תוכרע. בהתאם לכך בית המשפט קיבל את הערעור והורה על שחרורו של המערער בתנאים, ובהם הפקדה כספית, ערבות צד ג' והתייצבות שבועית.

רוצים להישאר מעודכנים?

Legal updates signup form

Simple sign up form, found on legal post page footer

"*" אינדוקטור שדות חובה