בית המשפט המחוזי – דחיית בקשה להארכת מועד להגשת ערעור על פסק דין של בית הדין לעררים

עמ"נ (ת"א) 61258-02-24 Shi נ' משרד הפנים (2.4.2024)
רשמת בית המשפט המחוזי דחתה בקשה שהגישה מבקשת מקלט מסין להארכת המועד להגשת ערעור מנהלי על פסק דינו של בית הדין לעררים, שניתן בחודש ספטמבר 2023 והמועד לערעור עליו חלף בחודש דצמבר 2023, בעניין בקשה לעיון מחדש בבקשת המערערת למקלט מדיני, בה טענה כי היא נרדפת במדינתה על רקע דתה הנוצרית.
רשמת בית המשפט המחוזי קבעה ש"הבקשה להארכת מועד הינה קצרה, נעדרת פרטים והיא חסרה מאוד. המבקשת אינה מפרטת את השתלשלות העניינים, לא גילתה במסגרת בקשתה כי היא שוהה בישראל מאז 2019 וכי היא עושה דין לעצמה, וכי בקשתה הוגשה בעקבות תפיסתה על ידי הרשות לאחר שלא עזבה את ישראל למרות החלטות הדוחות את בקשותיה".
בית המשפט הוסיף שהמבקשת לא הציגה פירוט קונקרטי עובדתי של הטענות, וכי למשל, נטען כי מצבה הנפשי מורכב, אך אין פירוט במה דברים אמורים ואין תיעוד רפואי כלשהו ואין כל טענה כי תיעוד שכזה כלל קיים; ולמשל, נטען כי מצבה הכספי דחוק וכי אינה מצליחה להשיג מימון ההוצאות המשפטיות מבלי לפרט ולהציג אסמכתאות.
רשמת בית המשפט המחוזי הוסיפה כי עיינה גם בעתירה עצמה על מנת לבחון אלו נתונים חדשים יש בידי המבקשת שיכולים להצביע כי היא אכן נרדפת, וכי לא נמצא נתון עובדתי כזה למעט חששותיה שהיא תיעצר עם כניסתה לסין.

רוצים להישאר מעודכנים?

Legal updates signup form

Simple sign up form, found on legal post page footer

"*" אינדוקטור שדות חובה