בית המשפט המחוזי – קבלת ערעור בעניין בקשה למעמד מטעמים רפואיים

עמ"נ (י-ם) 57942-06-24 סובוטייויץ נ' מדינת ישראל (17.9.2024)
בית המשפט המחוזי קיבל ערעור על פסק דינו של בית הדין לעררים, והורה להעביר את בקשתו של המערער לקבלת מעמד לדיון בוועדה הבין-משרדית לעניינים הומניטריים.
המערער, אזרח ליטא יליד שנת 1952, נכנס לישראל בשנת 2002 באשרת תייר, ובשנת 2017 קיבל מעמד במסגרת ההליך המדורג מכוח נישואיו לאזרחית ישראל. בשנת 2020 נפטרה בת הזוג וההליך המדורג הופסק.
בהמשך, המערער הגיש בקשה למעמד מטעמים הומניטריים, בה טען כי הוא חולה אונקולוגי, כי מצבו הרפואי קשה, כי עבר אירוע מוחי וכי תנועתו מוגבלת. משרד הפנים דחה על הסף את בקשתו מבלי להעבירה לדיון בוועדה לעניינים הומניטריים, וטען בהליך המשפטי כי "המערער לא הוכיח כי אין בידו לקבל את הטיפול הרפואי הנדרש לו בארצו; זיקתו לישראל חלשה; ויש לזקוף לחובתו ולמצער אין לזקוף לזכותו, את 11 שנות שהייתו בישראל שלא כדין". בית הדין לעררים דחה ערר שהוגש על ההחלטה, ועל פסק דינו הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי.
בית המשפט המחוזי עמד על כך שהמערער עבר לאחרונה ניתוח להסרת בלוטת הערמונית, ולאחר מכן להסרת התוספתן, ועל כך שבגופו התגלו לאחרונה גרורות, לרבות באחת מריאותיו, ושהוא מצוי בעיצומו של טיפול רפואי בישראל.
בית המשפט קבע כי "נוכח מצבו הבריאותי האמור של המערער, ובשים לב לגילו, לנסיבות הטרגיות שהובילו לפרידתו מאשתו, לשנות שהייתו בישראל ולהיותו ערירי, אין לומר כי בקשתו לקבלת מעמד מטעמים הומניטריים מיוחדים חסרת 'סיכוי מסוים' להתקבל", והורה על קבלת הערעור ועל העברת עניינו לדיון בוועדה לעניינים הומניטריים.

רוצים להישאר מעודכנים?

Legal updates signup form

Simple sign up form, found on legal post page footer

"*" אינדוקטור שדות חובה