בית המשפט המחוזי – דחיית בקשת מקלט של אזרח אוגנדה

עמ"נ (י-ם) 34479-07-24‏ פלוני נ' משרד הפנים (15.9.2024)
בית המשפט המחוזי דחה ערעור של מבקש מקלט מאוגנדה על פסק דינו של בית הדין לעררים, בעניין דחיית בקשתו למקלט.
המערער נכנס לישראל בשנת 2020 יחד עם שלושה אזרחי אוגנדה נוספים, והארבעה טענו כי הם עובדים בבית נשיא אוגנדה והגיעו לישראל כדי להשתתף בכנס. בתשאול שנערך להם התגלעו סתירות משמעותיות בין דבריהם, וחוסר ידיעה של כל אחד מהם לגבי טיב תפקידו באוגנדה, שם מעסיקו וטיב העיסוק. בנוסף, כרטיסי העובד שהציגו הארבעה היו מזויפים, ומבירור עם מארגנת הכנס עלה כי הכנס מיועד לראשי ערים או סגניהם, ולא לעובדים זוטרים. לפיכך סורבה כניסתם לישראל.
בבקשת מקלט שהמערער הגיש כמה ימים לאחר מכן הוא טען כי הוא "בעל נטיה הומוסקסואלית והדבר חשף אותו לאיומים ולענישה קיצונית באוגנדה", וכי בא להשתתף בכנס כאמצעי לברוח מן המדינה.
בית המשפט קבע כי מעבר לסתירות בעניינים שוליים בגרסתו של המערער, כפי שנמסרה בבקשת המקלט ובראיון שנערך לו, קיימות גם סתירות בעניינים מהותיים, בין היתר בעניין יציאתו מאוגנדה לקניה לפני יציאתו לישראל, וטענות הנוגעות למצבו המשפחתי. בנוסף, בית המשפט קבע שנמצאו סתירות בטענותיו של המערער בנוגע לאדם שעימו ניהל מערכת יחסים.
בית המשפט קבע כי לא עלה בידי המערער להוכיח כי הוא חשוף לרדיפה באוגנדה על רקע היותו הומו, כי לא הוצגו ראיות מספיקות לכך וכי גרסאותיו הסותרות אינן מאפשרות לרחוש אמון לדבריו. בית המשפט הוסיף כי "לא היתה כל מניעה מצד המערער לשוב ולשים פעמיו לדרום אפריקה, שאין כל מחלוקת שהקהילה הלהט"בית בה זוכה להגנה מקיפה".

רוצים להישאר מעודכנים?

Legal updates signup form

Simple sign up form, found on legal post page footer

"*" אינדוקטור שדות חובה