עמ"נ (ת"א) 41986-05-19 אמרשינה נ' משרד הפנים (4.6.2019)

בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו נתן סעד זמני בערעור על פסק דין של בית הדין לעררים, ואסר על הרחקת המבקשת מישראל עד להכרעה בערעור.

המבקשת, אזרחית סרילנקה, נכנסה לישראל בשנת 2009 באשרה ורישיון מסוג ב/1 ועבדה בתחום הסיעוד. בשנת 2018 המבקשת הגישה בקשה למקלט, שבמסגרתה טענה כי היא משתייכת לדת הבודהיסטית, וכי על עיר מולדתה השתלטו תושבים מוסלמים המנסים לדחוק מהאזור את מי שאינו משתייך לדתם. משום כך, לטענתה, לאחר שמשפחתה אוימה ואף הוכתה, עזבו בתה ובעלה את ביתם, ובשנת 2016 ביתה נשרף, וכך גם מקדשים בודהיסטים באזור.

משרד הפנים דחה את בקשתה על הסף בשל שיהוי בהגשתה, וכן בנימוק לפיו המבקשת ובני משפחתה לא הותקפו באופן אישי ובנימוק לפיו בני משפחתה עברו להתגורר באזור אחר במדינה, ללא בעיות.

בית המשפט המחוזי קבע כי אמנם סיכויי הערעור נמוכים משום שפסק דינו של בית הדין לעררים מפורט ומנומק, אך לא ניתן לשוללם. בית המשפט הוסיף שמאזן הנוחות נוטה לטובת המבקשת, "בהתחשב באופייה של הבקשה העומדת במרכז הערעור – בקשת מקלט, בהתחשב בטענות המבקשת שעניינן הסכנה הנשקפת לו [כך במקור] ככל שתורחק למדינתה ובהתחשב בכך שאי מתן הסעד עלול לייתר את הדיון בערעור".